14 dec. 2009

Det finns bara en av dig och det är jag

Jag har inte tid att uppdatera bloggen eftersom praktiska och administrativa saker som har med bloggen att göra tar all min tid.
Just nu försöker jag få andra att sluta kalla sig Vickan i sina bloggar.
Det är extremt förvirrande med tusentals olika inlägg från hundratals Vickor.
Det här kräver mycket tid och ni förstår säkert att det är viktigare än något annat.
Det går inte bara att klampa på och säga till folk att ändra sina bloggar, det kräver tålamod och varsamhet men gör jag det rätt blir jag den enda Vickan i Sverige.

Redovisar ett urval av mina försiktigt approcherade medbloggare nedan.

Till  "Madonna Juanette Prinsessan Vickan blogg"
Hej
Skulle du kunna ta bort ordet "Vickan" i din header? När jag söker på mig själv dyker nämligen din blogg upp i sökresultaten... Tack på förhand.
/Vickan

Till "Vickans Blogg"
Hej Annehlie, vilken fin rosa blogg du har!
Du känner inte mig men jag vill be dig om en tjänst i alla fall: Vid tillfälle och när det passar dig byta namn på din blogg? Kanske till "annehlies blogg" för det är också fint.
Jag mailar alla i den Svenska bloggosfären som använder mitt namn och har förståelse för att du kanske eller absolut inte, har lust att ändra din bloggs namn men det skadar inte att fråga.
I tacksam förhoppning, Vickan

Till "Vickans Blogg"
Yo!
Här kommer ett kreativt förslag från en ödmjuk medmänniska!
Jag ser att din blogg till stor del handlar om den kristna guden. Kanske skulle  "teologi bloggen" eller liknande namn passa bättre än "Vickans blogg" som den heter nu, vad tror du? Ganska bra, tycker jag själv...
/vickan

Till "vickanonline"
God kväll.
Jag ser att du kallar dig "Vickan" i din blogg. Finns det någon möjlighet att du skulle kunna byta ut det namnet? Ett förslag på vad dina nya blogg kan heta är "victoriaonline" etc osv. Jag frågar för att jag vill hellst vara ensam om mitt namn i bloggosfären. Tack för din tid!
/Vickan

Till "Vickans eller Vickys Blogg"
Är det ok för dig att byta namn på din blogg? Den crankar min style, liksom...
Funkar "en partypinglas blogg från Innsbruck"?
Jag förstår självklart om det inte låter sig göras, men vill kolla om det är möjligt.
mvh Vickan

Till "Viktoria Violas blogg"
Toodles!
Jag ser att det var ett par år sedan det gjordes några inlägg i den här bloggen. Om det mot förmodan skulle göras några uppdateringar undrar jag om det är oki för dig att inte signera med "Vickan"?
Jag ser gärna att jag är ensam om mitt namn i norden. Kanske kan du skriva ut "Viktoria", eller bara ett "V"? -det är klatschigt!
Tack och hej.
/Vickan

Det finns bara två av oss och det är också jag.

1 kommentar:

  1. Hehehe..du 'r rolig du ;) men vet du vad? I´ll think about it :D

    SvaraRadera